Auping Älypohjat® - apua kuorsaukseen

Miten ratkaista nukkumisjärjestelyt, jos nukkumiskumppani on kova kuorsaaja? Pitääkö kuorsaajan nukkua tennispallo selässään? Pitääkö kumppanin herätä säätämään moottorivuoteen pääosaa aina, kun puoliso kuorsaa vai pitääkö pariskunnan nukkua eri huoneissa? Lue miten Auping Älypohjat® voivat auttaa sinua nukkumaan paremmin ja heräämään virkeänä, vaikka vieressä nukkuva olisi kova kuorsaaja.

Kärsitkö vieruskumppanisi kuorsauksesta? – Apu Auping älypohjilla ®

Kokeillessasi moottorisänkyä olet varmasti huomannut kuinka jo pieni pääpuolen kohottaminen helpottaa hengittämistä. Avun huomaa, varsinkin nenä tukkoisena tai, jos tiehyet ovat muuten ahtaat. Jatkuvasti vuode pääosaltaan koholle säädettynä on kuitenkin vaikea nukkua, koska suurin osa haluaa nukkua myös kyljellään. Pääpuoli ylhäällä kyljellään nukkuessa selkä kipeytyy. Mistä apu?

Auping on ratkaissut ongelman varustamalla kaikki moottoroidut sänkynsä Älypohjilla®. Älypohjissa® on moottorin yhteydessä ohjainyksikkö, jota voi kontrolloida myös kännykällä tai tabletilla. Lataamalla App storesta tai Play kaupasta Auping Connect sovelluksen ja yhdistämällä sen Älypohjiisi saat moottorisänkysi toimimaani puhelimella tai tabletilla ja samalla voit myös ottaa pohjien  älyominaisuudet hyötykäyttöön. Sovellusta kehitetään jatkuvasti. Kuorsauksen tunnistin on nyt käyttövalmis.

Auping Connect
kuvassa Auping Connect Anti Snore aloitusnäyttö

Miten kuorsauksen tunnistin toimii?

Kuorsauksen tunnistin käyttää kännykän tai tabletin mikrofonia ja paikannustietoja hyväksi. Voit säätää mikrofonin herkkyyttä, ajastaa milloin reagointi aloitetaan ja miten pohja reagoi kuorsaukseen. Voit myös valita kumpaa puolta sängystä kuorsauksen tunnistin seuraa. Jos tarve on seurata molempia puolia, pitää molemmilla puolilla olla oma kännykkä tai tabletti, jolla aktivoidaan oman puolen pohja.

Mikrofonin herkkyys

Hiljaiseltakin tuntuvassa tilassa on aina jonkinasteista taustamelua. Mikrofoni kalibroidaan aluksi huoneen perusääneenvoimakkuuteen, jotta tiedetään, mikä on perustaso. Yleensä mikrofoni kannattaa aloittaa medium reagoinnilla ja herkistää sitä, jos tarve vaatii. Kuorsaukseen pohja reagoi noin minuutin kuorsauksen jälkeen. Näin satunnaiset äänet eivät aiheuta tarpeetonta pohjan reagointia.

Ajastus

Usein on järkevää ajastaa kuorsauksen tunnistin aloittamaan esimerkiksi 30 minuutin tai tunnin päästä sänkyyn menosta. Näin useimmat ovat jo unessa, eikä ylimääräisiä ääniä ei enää kuulu.

Reagointitavat

Voit valita kahdesta reagointitavasta Lift= nosta ja Nudge=töytäise. Näistä yleisemmin käytössä on Lift eli nosta versio. Nosta versiossa pohja reagoi kuorsaukseen kohottamalla pääosaa n 15 cm korkeuteen. Kun kuorsaaja on ollut kuorsaamatta viisi minuuttia, laskeutuu pohja takaisin vaakatasoon. Töytäise versiossa pohjan pääosa nousee samalla lailla, mutta laskee ja nousee kertaalleen nopeammin ja laskee takaisin alas.

Auping moottorivuode älypohjalla

Älypohjien® muut ominaisuudet?

Kaikkien Auping moottorisänkyjen perustana on Auping Älypohja®. Älypohjia valmistetaan toiminnoiltaan kolmea erilaista vaihtoehtoa. 1M moottoripohjassa pääosassa on portaaton sähkömoottorilla toimiva nostomekanismi ja jalkaosassa portaittain toimiva manuaalinen säätö. 2M moottoripohjassa on sekä pääosalle, että jalkaosalle omat portaattomasti säädettävät sähkömoottorit. 3M pohjissa on vielä oma moottori niskalle. Varsinkin ihmiset, jotka lukevat sängyssä, ovat suosineet tätä vaihtoehtoa. Pohjat ovat teräsrunkoisia ja niissä on perinteisten säleiden tilalla erittäin kestävä, hengittävä ja paremmin muotoutuva teräsverkkopohja. Pohja on 80 % avoin verrattuna sälepohjien parhaimmillaan 50 % avoimmuuteen. Osassa moottorisängyistä pohja on kokonan umpinainen.

Pohja voi olla sängyn runkoon sijoitettava tai verhoiltu pussijousilla varustettu moottoroitu jenkkialusta. Leveyksiä on 80, 90, 100, 120 ja 140 cm ja pituuksina 200, 210 ja 220 cm. Parivuoteissa pohjia on kaksi rinnakkain. Pohjat voi toki linkittää toimimaan yhdellä ja samalla säätimellä, jos haluaa käyttää yhtenäistä patjaa, mutta tämä ei ehkä ole tarkoituksen mukaisinta, varsinkaan, jos on tarkoitus käyttää kuorsauksen tunnistinta. Voit siis hankkia itsellesi mieluisimman Auping moottorivuoteen haluamillasi moottorityypeillä tai voit myös muuttaa oman moottorivuoteesi Älypohjien avulla uudelle tasolle.

Miten muuttaa oma moottorivuode Älyvuoteeksi?

2M teräksinen Älypohja 3M verhoiltu Älypohja pussijousituksella

Jos moottorivuoteesi on rakennettu sängyn runkoon, voit vain vaihtaa moottoripohjasi haluamiisi Auping Älypohjiin. Jos sinulla on verhoiltu alusta, jossa patjaosa on irrallinen, voit vaihtaa verhoillun alustan, joko runkoon ja teräksiseen Älypohjaan tai hankkia verhoillun Älypohjan vanhan moottoripohjan tilalle. Jotkut moottorisänkymallit on tehty kiinteällä patjarakenteella. Tällöin muuttaminen on hieman vaikeampaa. Joissakin patjan saa verhoilusta pois, mutta silloin patjassa on vain pohjakangas. Hankkimalla patjaansisukseen verhoilun voit käyttää myös tällaista patjaa edellisen esimerkin tapaan Älypohjan kanssa.

Mitä Auping Connect sovelluksen asentaminen vaatii?

Auping Connect app
Auping Connect perusnäyttö

Tarvitset Älypohjat®, wifi- yhteyden (makuuhuoneessa asennusta varten) ja bluetooth toiminnoilla varustetun Apple tai Android kännykän tai tabletin. Makuuhuoneessa täytyy toimia bluetooth yhteys. Ladattuasi sovelluksen Aupingin sivuilta löytyy yksityiskohtaiset videoidut ohjeet asennukseen. Auping moottoripohjassa on yksi verkkojohto moottoripohjaa  kohti, joten kaksi pistorasiaa parivuoteeseen tai yksi yhdelle vuoteelle.

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Kaluste 10 Oy, y-tunnus 0174426-3. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, jotka johtuvat esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä. Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu suoraan verkkokaupasta. Voit myös pyytää meiltä tarjousta sähköpostitse tai puhelimitse. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen arvo, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilauksen tehtyään asiakkaan katsotaan ymmärtäneen mm. sen, että kuvissa esitetyt värimallit eivät välttämättä täysin vastaa tuotteen todellista sävyä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuina ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottu, toimitetaan tuote osissa.

Toimitukset

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi valita toimitettuna Postin noutopisteeseen tai -pakettiautomaattiin, kotipihaan kuljetettuna tai noudettuna Kaluste 10:n myymälästä. Toimitustapa ja toimitushinnat ovat tuotekohtaisia. Toimitus lähimpään postin tai matkahuollon toimipisteeseen sekä tuotteenpalautus on veloituksetonta. Isot paketit joita ei voi noutaa noutopisteistä, toimitetaan veloituksetta pihaan toimitettuna. Pihaan toimitettu tuote vaatii asiakkaan läsnäolon toimitushetkellä eikä tuotetta jätetä pihaan ilman vastaanottajaa. Toimitusaika riippuu tilatusta tuotteesta. Arvio tuotteiden toimitusajoista on mainittu jokaisen tuotteen tuotetiedoissa. Toimitusaika vahvistetaan aina kirjallisella tilausvahvistuksella. Tuotteiden kuljetuksen toteuttavat valitsemamme yhteistyökumppanit.

Tiedustele mahdollisuutta tuotteiden kasaukselle, vanhojen kalusteiden poisviennille sekä isompien tuotteiden sisälle kannolle asiakaspalvelustamme. 

Tuotepalautukset

Jos et jostain syystä ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa sen kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän sisällä ilman mitään erityisiä syitä. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet ilmaiseksi. Tuotteilla, jotka on valmistettu asiakkaan mittojen/värien mukaan, ei ole palautusoikeutta. Palauttaessasi tuotetta, pyydä meiltä ohjeet puhelimessa tai sähköpostilla osoitteesta info@kaluste10.fi. Muistathan, että palauttamasi tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Jos palautuksessa puuttuu joitakin osia tai se on vahingoittunut asiakkaasta johtuvista syistä, pidätämme korvauksena osan tuotteen arvosta. Hyvityksen maksamme heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetut tuotteet.
Postin asiakaspalautustunnustamme 653313 voidaan käyttää tuotteiden palautuksissa. Isompien tuotteiden palautuksesta sovittava erikseen asiakaspalvelustamme kuljetusteknillisistä syistä johtuen.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset ja vaurioitunut tuote

Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta tuotteeseen saattaa kuljetuksen yhteydessä tulla kuljetusvaurio. Tarkasta siis huolellisesti vastaanottaessasi tuotteita, että niiden pakkaukset ovat ehjiä. Mikäli havaitset pakkauksessa vaurion, pyydä rahdinkuljettajaa merkitsemään tämä myös rahtikirjaan, jotta siitä jää dokumentti. Asiakkaan ei tarvitse ottaa vastaan kuljetuksessa rikkoitunutta tuotetta kuljettajalta. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. Jos tuotteessa on valmistusvirhe tai muu vika, ota kuva tuotteesta, tuotteen viasta ja mahdollisesti tuotteen pohjassa olevasta tuotantotarrasta/-leimasta ja lähetä se asiakaspalvelumme sähköpostiin info@kaluste10.fi. Lähetämme sinulle uuden korvaavan tuotteen tai -osan mahdollisimman nopeasti.

Maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Checkout Finland Oy on OP:n omistuksessa.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-Pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola-pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla ja Checkout Finland Oy:llä ei ole pääsyä korttitietoihin, eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout-maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Verkkokaupan toimitusehdot ovat voimassa 15.3.2016 alkaen.