Ekornes Stressless nahkahuonekalujen hoito

Ekornes Stressless nahkahuonekalujen hoito

Kalusteet altistuvat päivittäisessä käytössä monille ulkoisille tekijöille, kuten ihon rasvoille, hielle, kulutukselle ja vaatteista irtoavalle värille. Ekornes haluaa sinun tietävän perustoimenpiteet, jotka sinun pitää suorittaa pitääksesi huonekalusi upean näköisenä kauan. Nahka ei ole itsepuhdistuva eikä itseäänhoitava, joten nahkahuonekaluista on pidettävä huolta säännöllisesti.

NAHKAHUONEKALUJEN HOITO

Kuten kaikki luonnonmateriaalit, myös nahka voi haalistua, jos se altistuu jatkuvasti suoralle auringonvalolle. Haalistumisen ehkäisemiseksi nahkahuonekalun sijoittamista suoraan auringonvaloon tulee välttää. Suosittelemme jättämään vähintään 30 cm tilaa huonekalujen ja kaikenlaisten lämpölähteiden välille nahan pintaominaisuuksien säilyttämiseksi. Vaikeiden tahrojen ehkäisemiseksi nahkahuonekalut kannattaa suojata, kun käytät kemikaaleja, kuten (useimpia) puhdistusaineita, ikkunanpesuainetta, valkaisuainetta, kynsilakkaa, kynsilakanpoistoainetta, liimaa, kenkälankkia, maaleja tai syövyttäviä aineita. Vältä puhdistusaineita ja KAIKKIA liuottimia tai öljyjä sisältäviä tuotteita, sillä ne voivat pilata nahan pinnan. Älä käytä perinteisiä kotitaloustuotteita pinttyneiden tahrojen poistoon. Monet niistä ovat voimakkaita aineita eivätkä siksi sovellu nahan puhdistukseen. Älä puhdista nahkaa höyryllä. Verhoilu säilyttää ulkonäkönsä ja rakenteensa, kun pyyhit nahkapinnan hellävaraisesti kerran viikossa puhtaalla, kuivalla liinalla tai imuroit pölyt pois pehmeällä harjasuulakkeella. Tämä poistaa pölyn.

EKORNES SUOSITTELEE SEURAAVAA HOITOMENETELMÄÄ:

Aloita nahan hoito välittömästi. Levitä Leather Protection Cream -suojavoidetta kaikille pinnoille, niskatukiin, käsinojiin, istuinosiin jne. Voide kyllästää nahan ja estää/hidastaa rasvan ja hien imeytymistä.

Älä koskaan puhdista mikrokuituliinalla. Mikrokuituliinojen kyky poistaa rasvaa voi vahingoittaa nahkahuonekaluja.

Nahkavoidetta (Stressless Leather Care Kit -sarjasta) tulee levittää huonekaluihin noin kaksi kertaa vuodessa (tai aina kun nahka on kuivaa). Noudattamalla näitä yksinkertaisia ohjeita voit nauttia huonekaluistasi vuosikausia. Huomioi, että Pioneer nahkalaadulle on erillinen tuotesarja hoitoaineita. 

Vesitahran poistaminen

Älä anna tahran kuivua – poista se mahdollisimman pian! Levitä mietoa nahanpuhdistusainetta sieneen tai puuvillaliinaan ja anna kaiken nesteen imeytyä. Älä annan nahan kastua. Jos näin käy, kuivaa se nopeasti ja huolellisesti esim. hiustenkuivaajalla. Älä hankaa.

Rasvaisen tahran poistaminen

Poista tahrasta mahdollisimman paljon talouspaperilla tai pehmeällä puuvillaliinalla. Älä hankaa. Paina tahraa liinalla, jotta se imee rasvan. Poista loput tahrasta miedolla nahanpuhdistusaineella.

Stressless® Leather & Fabric Care Kits -hoitotuotesarjat

Ekornes tarjoaa nyt huonekalujensa korkeaan laatuun sopivan oman nahan- ja tekstiilinhoitotuotesarjansa.

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Kaluste 10 Oy, y-tunnus 0174426-3. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, jotka johtuvat esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä. Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu suoraan verkkokaupasta. Voit myös pyytää meiltä tarjousta sähköpostitse tai puhelimitse. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen arvo, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilauksen tehtyään asiakkaan katsotaan ymmärtäneen mm. sen, että kuvissa esitetyt värimallit eivät välttämättä täysin vastaa tuotteen todellista sävyä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuina ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottu, toimitetaan tuote osissa.

Toimitukset

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi valita toimitettuna Postin noutopisteeseen tai -pakettiautomaattiin, kotipihaan kuljetettuna tai noudettuna Kaluste 10:n myymälästä. Toimitustapa ja toimitushinnat ovat tuotekohtaisia. Toimitus lähimpään postin tai matkahuollon toimipisteeseen sekä tuotteenpalautus on veloituksetonta. Isot paketit joita ei voi noutaa noutopisteistä, toimitetaan veloituksetta pihaan toimitettuna. Pihaan toimitettu tuote vaatii asiakkaan läsnäolon toimitushetkellä eikä tuotetta jätetä pihaan ilman vastaanottajaa. Toimitusaika riippuu tilatusta tuotteesta. Arvio tuotteiden toimitusajoista on mainittu jokaisen tuotteen tuotetiedoissa. Toimitusaika vahvistetaan aina kirjallisella tilausvahvistuksella. Tuotteiden kuljetuksen toteuttavat valitsemamme yhteistyökumppanit.

Tiedustele mahdollisuutta tuotteiden kasaukselle, vanhojen kalusteiden poisviennille sekä isompien tuotteiden sisälle kannolle asiakaspalvelustamme. 

Tuotepalautukset

Jos et jostain syystä ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa sen kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän sisällä ilman mitään erityisiä syitä. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet ilmaiseksi. Tuotteilla, jotka on valmistettu asiakkaan mittojen/värien mukaan, ei ole palautusoikeutta. Palauttaessasi tuotetta, pyydä meiltä ohjeet puhelimessa tai sähköpostilla osoitteesta info@kaluste10.fi. Muistathan, että palauttamasi tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Jos palautuksessa puuttuu joitakin osia tai se on vahingoittunut asiakkaasta johtuvista syistä, pidätämme korvauksena osan tuotteen arvosta. Hyvityksen maksamme heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetut tuotteet.
Postin asiakaspalautustunnustamme 653313 voidaan käyttää tuotteiden palautuksissa. Isompien tuotteiden palautuksesta sovittava erikseen asiakaspalvelustamme kuljetusteknillisistä syistä johtuen.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset ja vaurioitunut tuote

Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta tuotteeseen saattaa kuljetuksen yhteydessä tulla kuljetusvaurio. Tarkasta siis huolellisesti vastaanottaessasi tuotteita, että niiden pakkaukset ovat ehjiä. Mikäli havaitset pakkauksessa vaurion, pyydä rahdinkuljettajaa merkitsemään tämä myös rahtikirjaan, jotta siitä jää dokumentti. Asiakkaan ei tarvitse ottaa vastaan kuljetuksessa rikkoitunutta tuotetta kuljettajalta. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. Jos tuotteessa on valmistusvirhe tai muu vika, ota kuva tuotteesta, tuotteen viasta ja mahdollisesti tuotteen pohjassa olevasta tuotantotarrasta/-leimasta ja lähetä se asiakaspalvelumme sähköpostiin info@kaluste10.fi. Lähetämme sinulle uuden korvaavan tuotteen tai -osan mahdollisimman nopeasti.

Maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Checkout Finland Oy on OP:n omistuksessa.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-Pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola-pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla ja Checkout Finland Oy:llä ei ole pääsyä korttitietoihin, eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout-maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Verkkokaupan toimitusehdot ovat voimassa 15.3.2016 alkaen.