Timantti modulikirjahyllyn käyttö ja hoito-ohjeet

KÄYTTÖ- JA HOITO-OHJEET

Timantti-sarja kestää elämää, ei kuitenkaan ihan mitä tahansa. Näiden ohjeiden avulla pidät huolta ja säilytät kalusteesi uudenveroisina mahdollisimman pitkään.

Kaikkien Timantti-lähetyspakkausten mukana seuraavat asennus-, käyttö- ja hoito-ohjeet. Hyllystöjä ei normaalisti tarvitse kiinnittää seinärakenteisiin. Kaatumisvaaraa ei ole, mikäli asennus on tehty ohjeiden mukaan ja hyllystössä ei kiipeillä.

MATERIAALIT

Puu on elävä, lämminhenkinen materaali, jonka luonteeseen kuuluu värien ja kuvioinnin vaihtelu. Juuri ne tekevät puusta jäljittelemättömän ja kauniin. Puun rakenteeseen ja ulkonäköön vaikuttavat mm. kasvupaikka, maaperä, ilmasto-olosuhteet ja puun ikä.

Osa puulaaduista, kuten koivu ja petsatut sävyt ovat suhteellisen tasavärisiä. Toisaalta erityisesti pähkinässä luonnon kauneus näkyy koko laajuudessaan. Mielenkiintoinen seikka on myös se, että aidon luonnonpuun värierot tasaantuvat ajan myötä. Voit siis huoletta jäädä odottamaan mahdollisten värierojen tasaantumista ja värin lopullista kypsymistä.

Kuljetus

Hyllykkö on pakattu siten, että se kestää tavallisen kuljetuksen.

Pudottamista on ehdottomasti varottava, sillä sitä hyllykkö ei kestä.

Tarkista, että pakkaus on ehyt.

KOKOAMINEN

1. Tarkista, että mukana ovat kaikki tilatut elementit ja tarvikkeet.

2. Avaa ensin alaosien pakkaukset. Teippaukset kannattaa irrottaa varovasti (mm. veitsi voi aiheuttaa ikäviä pintaviiltoja). Paras tapa on avata pakkaus pohjasta, kääntää liepeet sivuille, kääntää elementti varovasti ympäri ja nostaa pakkaus pois. Näin elementti jää heti oikein päin. Ota irtohyllyt irti ja jätä toistaiseksi sivuun.

3. Ota irtohyllyt irti ja jätä toistaiseksi sivuun. Muotoilluissa osissa voi tarvittaessa hieman löysätä sokkelia, että suojapaperin irrotus helpottuisi. Teippi kannattaa katkaista varovasti tai mahdollisesti pohjasta. Näin vältät ikävät naarmut lakkapinnassa.

4. Asenna alaosat omille paikoilleen (jätä seinään vähintään 1,5 cm väliä, koska tuplakansi on syvempi). Korjaa pienet virheet lattian korkeudessa esim. asettamalla taiteltu paperi sokkelin alle. Ruuvaa elementit toisiinsa kasausruuvilla.

5. Avaa yläosien pakkaukset. Asenna metallitapit alaosien reikiin ja nosta yläosat varovasti paikoilleen. (VTR ja LEY osissa asennetaan takimmaisiin reikiin kaatumissuoja). Ruuvaa elementit toisiinsa kasausruuvilla.

6. Erikoistapauksissa (mikäli yhdistetään täysin erilaisia korkeuksia vierekkäin) jako ei aina sovi kohdalleen, joten poraa tarvittaessa lisää kasausreikiä. Tämä ei ole normaalisti tarpeen.

7. Kiinnitä tuplakannet. (Vinkki: Aseta metallitapit ensin kanteen, niin paikalle asentaminen käy helpommin)

8. Kiinnitä irtohyllyjen hyllynkannattimet haluamaasi korkeuteen ja aseta hyllyt paikoilleen. Tarvittaviin lasihyllyihin asennetaan lukitsin.

9. Avaa ovipaketit ja asenna ovet YKSI kerrallaan. Eri ovissa on erilaiset saranat ja saranoiden aluslevyt, erot ovat melko pieniä. Ovien kiinnitysongelmat johtuvat useimmiten helojen sekaantumisesta. Seuraa tarkasti mukana tulevaa asennusohjetta. Kehyksettömissä lasiovissa kaikki kiristykset tehdään varovasti käsin, ei koneellisella ruuvinvääntimellä.

10. Täydennä hylly LKA laatikostolla. Voit kiinnittää LKA elementin rungon joko kasausruuvilla runkoon tai ruuveilla pohjastaan kiinni. Viimeistele asettamalla elementin irtohylly LKA elementin päälle.

Noudata ohjetta. Näin varmistat, ettei synny harmillisia tilanteita ja että hyllykkö kestää käytön, mihin se on tarkoitettu.

KÄYTTÖOLOSUHTEET

Hyllykkö on tarkoitettu tavaroiden säilyttämiseen kuivissa tiloissa, jatkuva kosteus vahingoittaa hyllykköä.

Jos jätät hyllykön voimakkaaseen auringonpaisteeseen, syntyy haalistumisvaara.

Älä sijoita hyllykköä niin, että se on kiinni lämmityslaitteissa.

Älä sijoita hyllykköä kulkureitille niin, että esimerkiksi huoneen aukeavat ovet osuvat hyllykön kulmiin.

Valaisinlaitteet on hyväksytetty kuivan tilan käyttöön.

HYLLYKÖN KÄYTTÖ

Hyllyjen kantavuus on mitoitettu normaalin käytön mukaan.

Lasihyllyjä ei ole tarkoitettu raskaille tavaroille.

Sijoita tavarat niin, ettei synny putoamisvaaraa.

Hyllykössä ei pidä kiipeillä, kiipeilijä voi pudota tai hyllykkö kaatua.

Hyllykön pinta ei pidä kolhuista ja terävistä esineistä.

Jos pidät hyllykössä kukkia, huolehdi siitä, ettei kasteluvesi pääse turmelemaan pintoja, käytä tarvittaessa aluslautasta.

PUHDISTUS

Maali-, lakka- ja laminaattipinnat voidaan puhdistaa tavallisilla vesiliukoisilla pesuaineilla.

Puhdistuksen jälkeen pinnat pyyhitään puhtaassa vedessä kostutetulla rievulla ja kuivataan.

Voimakkaasti värjääviä aineita, kuten kahvia, punaviiniä tai punaista steariinia, ei saa jättää pinnoille, koska niistä voi jäädä ikäviä jälkiä.

Jos poistat vaikeita tahroja, kuten painomustetta, teetä tai rasvaa, liuottimilla, noudata puhdistusaineen valmistajan ohjeita.

Vältä hiovia puhdistusaineita.

Lasipinnat puhdistetaan neutraalilla (ks. pH-arvo) pesuaineliuoksella ja pehmeällä harjalla tai pesimellä. Tahrojen poistoon tai lasipinnan kirkastamiseen voidaan käyttää erikoisaineita niiden ohjeiden mukaan.

PINTOJA VAHINGOITTAVAT AINEET

Maali-, lakka- ja laminaattipintoja vahingoittavat:

emäksiset ja happamat puhdistusaineet

naarmuttavat hankausaineet ja naarmuttavat pesimet

veden pitkäaikaisvaikutus

kuuma vesi

kuumat esineet

 

Lasipintoja vahingoittavat:

iskut ja kolhut

hankaavat puhdistusaineet ja hankaavat pesimet

vahvasti emäksiset puhdistusaineliuokset

SIIRTÄMINEN

Jos kerran koottua hyllykköä siirretään, se on tyhjennettävä tavaroista. Irrota elementit ja siirrä osa kerrallaan.

 

Lakitekstiä aiheesta:

Tuotevastuulaki (694/1990) tuli voimaan 1.9.1991.

Kuluttajaturvallisuuslaki 22.7.2011/920

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Kaluste 10 Oy, y-tunnus 0174426-3. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, jotka johtuvat esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä. Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu suoraan verkkokaupasta. Voit myös pyytää meiltä tarjousta sähköpostitse tai puhelimitse. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen arvo, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilauksen tehtyään asiakkaan katsotaan ymmärtäneen mm. sen, että kuvissa esitetyt värimallit eivät välttämättä täysin vastaa tuotteen todellista sävyä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuina ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottu, toimitetaan tuote osissa.

Toimitukset

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi valita toimitettuna Postin noutopisteeseen tai -pakettiautomaattiin, kotipihaan kuljetettuna tai noudettuna Kaluste 10:n myymälästä. Toimitustapa ja toimitushinnat ovat tuotekohtaisia. Toimitus lähimpään postin tai matkahuollon toimipisteeseen sekä tuotteenpalautus on veloituksetonta. Isot paketit joita ei voi noutaa noutopisteistä, toimitetaan veloituksetta pihaan toimitettuna. Pihaan toimitettu tuote vaatii asiakkaan läsnäolon toimitushetkellä eikä tuotetta jätetä pihaan ilman vastaanottajaa. Toimitusaika riippuu tilatusta tuotteesta. Arvio tuotteiden toimitusajoista on mainittu jokaisen tuotteen tuotetiedoissa. Toimitusaika vahvistetaan aina kirjallisella tilausvahvistuksella. Tuotteiden kuljetuksen toteuttavat valitsemamme yhteistyökumppanit.

Tiedustele mahdollisuutta tuotteiden kasaukselle, vanhojen kalusteiden poisviennille sekä isompien tuotteiden sisälle kannolle asiakaspalvelustamme. 

Tuotepalautukset

Jos et jostain syystä ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa sen kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän sisällä ilman mitään erityisiä syitä. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet ilmaiseksi. Tuotteilla, jotka on valmistettu asiakkaan mittojen/värien mukaan, ei ole palautusoikeutta. Palauttaessasi tuotetta, pyydä meiltä ohjeet puhelimessa tai sähköpostilla osoitteesta info@kaluste10.fi. Muistathan, että palauttamasi tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Jos palautuksessa puuttuu joitakin osia tai se on vahingoittunut asiakkaasta johtuvista syistä, pidätämme korvauksena osan tuotteen arvosta. Hyvityksen maksamme heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetut tuotteet.
Postin asiakaspalautustunnustamme 653313 voidaan käyttää tuotteiden palautuksissa. Isompien tuotteiden palautuksesta sovittava erikseen asiakaspalvelustamme kuljetusteknillisistä syistä johtuen.

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset ja vaurioitunut tuote

Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta tuotteeseen saattaa kuljetuksen yhteydessä tulla kuljetusvaurio. Tarkasta siis huolellisesti vastaanottaessasi tuotteita, että niiden pakkaukset ovat ehjiä. Mikäli havaitset pakkauksessa vaurion, pyydä rahdinkuljettajaa merkitsemään tämä myös rahtikirjaan, jotta siitä jää dokumentti. Asiakkaan ei tarvitse ottaa vastaan kuljetuksessa rikkoitunutta tuotetta kuljettajalta. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. Jos tuotteessa on valmistusvirhe tai muu vika, ota kuva tuotteesta, tuotteen viasta ja mahdollisesti tuotteen pohjassa olevasta tuotantotarrasta/-leimasta ja lähetä se asiakaspalvelumme sähköpostiin info@kaluste10.fi. Lähetämme sinulle uuden korvaavan tuotteen tai -osan mahdollisimman nopeasti.

Maksutavat

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Checkout Finland Oy on OP:n omistuksessa.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-Pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola-pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla ja Checkout Finland Oy:llä ei ole pääsyä korttitietoihin, eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout-maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Verkkokaupan toimitusehdot ovat voimassa 15.3.2016 alkaen.