Asiakaspalvelu 020 7120470
Nojatuoli on yksi kodin tärkeimmistä huonekaluista. Se tarjoaa mukavan paikan rentoutumiseen, lukemiseen tai television katseluun. Mutta miten valita oikea nojatuoli? Tässä oppaassa käymme läpi nojatuolin hankinnan tärkeimmät vaiheet, tuolityypit, materiaalit ja ergonomian, jotta löydät juuri sinulle sopivan vaihtoehdon.
Ennen nojatuolin hankintaa mieti, mihin tarkoitukseen sitä käytetään eniten. Käyttötarkoitus vaikuttaa muun muassa tuolin muotoiluun, pehmustukseen ja mekanismeihin.
Nojatuolit voidaan jakaa eri kategorioihin käyttötarkoituksen ja toiminnallisuuden mukaan:
Verhoilumateriaalilla on suuri merkitys sekä ulkonäköön että käyttömukavuuteen.
Mikä nojatuolityyppi sopii parhaiten olohuoneeseen?
Kiinteät nojatuolit ovat hyvä valinta olohuoneeseen, kun taas säädettävät recliner-tuolit sopivat erityisesti rentoutumiseen ja tv:n katseluun.
Miten valitsen oikean kokoisen nojatuolin?
Mittaa tila, johon nojatuoli tulee, ja varmista, että siinä on tarpeeksi tilaa istua mukavasti. Oikean syvyyden ja korkeuden valinta on tärkeää ergonomian kannalta.
Kumpi on parempi, kangas- vai nahkaverhoilu?
Kangasverhoilu on pehmeämpi ja lämmin talvella, kun taas nahka on helppohoitoinen ja kestävä. Valinta riippuu käyttötarpeista ja sisustustyylistä.
Onko nojatuoleja saatavilla eri väreissä ja materiaaleissa?
Kyllä! Nojatuoleja on saatavana useissa väreissä, materiaaleissa ja verhoiluvaihtoehdoissa, kuten nahka, sametti ja pellava.
Kuinka kauan laadukas nojatuoli kestää käytössä?
Hyvin valmistettu nojatuoli voi kestää 10–20 vuotta, riippuen käytöstä ja verhoilumateriaalista.
Miten pidän huolta nojatuolistani?
Puhdista kangasverhoiltu nojatuoli säännöllisesti imuroimalla ja käyttämällä tahranpoistoaineita. Nahkaverhoilun kohdalla suositellaan kosteaa pyyhintää ja nahkahoitoaineita muutaman kerran vuodessa.
Mukavuuden kannalta on tärkeää huomioida seuraavat asiat:
Kun olet löytänyt itsellesi sopivan nojatuolityypin ja materiaalin, vielä muutama asia kannattaa huomioida:
Nojatuolin hankinta kannattaa tehdä huolella, sillä oikeanlainen tuoli lisää kotisi mukavuutta ja ilmettä. Mieti käyttötarkoitusta, vertaile eri tuolityyppejä, valitse oikea verhoilu ja huomioi ergonomia, niin löydät itsellesi täydellisen nojatuolin.
Tutustu valikoimaamme ja löydä juuri sinulle sopiva nojatuoli.
Oma tili
Verkkokaupan tuotteita myy Kaluste 10 Oy, y-tunnus 0174426-3. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, jotka johtuvat esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä. Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.
Tilaaminen tapahtuu suoraan verkkokaupasta. Voit myös pyytää meiltä tarjousta sähköpostitse tai puhelimitse. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen arvo, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilauksen tehtyään asiakkaan katsotaan ymmärtäneen mm. sen, että kuvissa esitetyt värimallit eivät välttämättä täysin vastaa tuotteen todellista sävyä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuina ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottu, toimitetaan tuote osissa.
Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi valita toimitettuna Postin noutopisteeseen tai -pakettiautomaattiin, kotipihaan kuljetettuna tai noudettuna Kaluste 10:n myymälästä. Toimitustapa ja toimitushinnat ovat tuotekohtaisia. Toimitus lähimpään postin tai matkahuollon toimipisteeseen sekä tuotteenpalautus on veloituksetonta. Isot paketit joita ei voi noutaa noutopisteistä, toimitetaan veloituksetta pihaan toimitettuna. Pihaan toimitettu tuote vaatii asiakkaan läsnäolon toimitushetkellä eikä tuotetta jätetä pihaan ilman vastaanottajaa. Toimitusaika riippuu tilatusta tuotteesta. Arvio tuotteiden toimitusajoista on mainittu jokaisen tuotteen tuotetiedoissa. Toimitusaika vahvistetaan aina kirjallisella tilausvahvistuksella. Tuotteiden kuljetuksen toteuttavat valitsemamme yhteistyökumppanit.
Tiedustele mahdollisuutta tuotteiden kasaukselle, vanhojen kalusteiden poisviennille sekä isompien tuotteiden sisälle kannolle asiakaspalvelustamme.
Jos et jostain syystä ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa sen kuluttajansuojalain nojalla 14 päivän sisällä ilman mitään erityisiä syitä. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet ilmaiseksi. Tuotteilla, jotka on valmistettu asiakkaan mittojen/värien mukaan, ei ole palautusoikeutta. Palauttaessasi tuotetta, pyydä meiltä ohjeet puhelimessa tai sähköpostilla osoitteesta info@kaluste10.fi. Muistathan, että palauttamasi tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Jos palautuksessa puuttuu joitakin osia tai se on vahingoittunut asiakkaasta johtuvista syistä, pidätämme korvauksena osan tuotteen arvosta. Hyvityksen maksamme heti, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetut tuotteet.
Postin asiakaspalautustunnustamme 653313 voidaan käyttää tuotteiden palautuksissa. Isompien tuotteiden palautuksesta sovittava erikseen asiakaspalvelustamme kuljetusteknillisistä syistä johtuen.
Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta tuotteeseen saattaa kuljetuksen yhteydessä tulla kuljetusvaurio. Tarkasta siis huolellisesti vastaanottaessasi tuotteita, että niiden pakkaukset ovat ehjiä. Mikäli havaitset pakkauksessa vaurion, pyydä rahdinkuljettajaa merkitsemään tämä myös rahtikirjaan, jotta siitä jää dokumentti. Asiakkaan ei tarvitse ottaa vastaan kuljetuksessa rikkoitunutta tuotetta kuljettajalta. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. Jos tuotteessa on valmistusvirhe tai muu vika, ota kuva tuotteesta, tuotteen viasta ja mahdollisesti tuotteen pohjassa olevasta tuotantotarrasta/-leimasta ja lähetä se asiakaspalvelumme sähköpostiin info@kaluste10.fi. Lähetämme sinulle uuden korvaavan tuotteen tai -osan mahdollisimman nopeasti.
Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Checkout Finland Oy on OP:n omistuksessa.
Checkout -maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-Pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola-pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla ja Checkout Finland Oy:llä ei ole pääsyä korttitietoihin, eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut.
Verkkokauppa käyttää Checkout-maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.
Verkkokaupan toimitusehdot ovat voimassa 15.3.2016 alkaen.